دهه ی ۶۰ میلادی دورانی طلایی برای برند آلفارومئو

ماشین قرمز قدیمی آلفارومئو

ماشین قرمز قدیمی آلفارومئو

 

در دوره ۱۰ ساله ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی تنوع خودرو های این برند ایتالیایی افزایش یافت. در این دوران آلفا رومئو اقدام به تولید نسخه های سوپر اسپرت و ویژه برای عموم مردم ایتالیا نمود.

اولین محصول موفق این خودرو سازی در آن دوره جیولیتا بود. بعد از آن نوبت به دومین خودروی این برند یعنی جیولیا رسید.

جولیا یک خودرو خانوادگی ۴ درب صندوق دار بود که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر یکی از خودرو های زیبا و اقتصادی این شرکت محسوب می شد. رشد این برند تا دهه ی ۸۰ میلادی افزایش یافت. اما در این دوران فروش محصولات این برند ایتالیایی کاهش یافت.

به همین علت مسئولان این شرکت بازار های آمریکا و آسیا را برای افزایش فروش خود انتخاب نمودند تا نسخه های عمومی این خودرو ها را در این دو قاره به فروش برسانند. دو خودروی آلفا کوپه در سال ۱۹۷۲ و خودروی آلفا ۶ به بازار های خارج از اروپا فرستاده شد. تا اولین خودرو های این برند ایتالیایی در خیابان های کشورهای آسیایی و آمریکایی به حرکت درآید. در دهه ی ۸۰ میلادی این خودرو ساز خلاقیت زیادی در طراحی به خرج نداد. اما در دهه ی ۹۰ میلادی و پس از انتقال مالکیت این شرکت ایتالیایی به فیات تغییرات عمده ای در طراحی های این شرکت ایجاد شد. تا انقلابی در طراحی های این شرکت تغییر مالکیت یافته شکل گیرد. خودرو sz که با ماموریت خودروی اسپورت با قیمت معقول به طراحان ایتالیایی سپرده شد. در این زمان به عنوان یکی از مدل های چشم نواز آلفا رومئو رونمایی شد. این خودرو ۶ سیلندر دارای قدرت ۲۱۰ اسب بخار و سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت بود. در این دهه خودروی GTV نیز که شباهت زیادی به SZ داشت رونمایی شد . این خودرو توانایی حمل ۴ مسافر را داشت.

عبور از بحران های سخت اقتصادی به این شرکت جسارت داد. تا در بازار خودرو های اسپورت جدید و لوکس وارد شود. در سال ۲۰۰۳ آلفارومئو GT رو نمایی شد. این خودرو یک خودروی دو درب با ظرفیت چهار نفره بود. که قدرت برابر ۲۴۰ اسب بخار داشت و مجهز به ترمز ABS بود.